קהל פעיל יכול להביע את דעותיו ותמיכתו בתוכניות השונות.
הקהל יכול להיות פעיל בכמה דרכים: בהצבעות, ברשתות החברתיות(פייסבוק, טוויטר,אינסטגרם), בבלוגים, ביוטיוב ועוד.
המשמעות היא שלקהל פעיל יש השפעה על המתרחש בתוכנית המסויימת.
דוגמא מהכוכב הבא בשנה האחרונה:
קובי מרימי שייצג את ישראל באירוויזיון השנה בתל אביב- הודח מהתוכנית בשלב הדו קרבים. הפקת התוכנית שהייתה עדה לתמיכה הרבה ברשתות החברתיות ובקריאה להשיבו לתוכנית, הבינו שמדובר בקריאה רצינית של הקהל להשיב את אותו המתמודד ולכן היא נענתה לכך וקובי הושב לתוכנית ואף ניצח וייצג אותנו באירוויזיון. אלה הן בעיקר תוכניות הריאליטי-שירה שמתבססות על בחירת הקהל- מההצבעות בשנים של כוכב נולד ועד היום - כשהקהל באולפן ה"כוכב הבא" יכול להשפיע במידה רבה על כניסתו או אי כניסתו של זמר לתוכנית(מבחני המסך).
המושג "קהל פעיל" מתקשר לדילמה שלי כי היא עוסקת בתוכניות הריאליטי והחקר שלי עוסק בשאלה האם תוכניות הריאליטי מעניקות הזדמנות שווה עבור כל זמר אנונימי בלי קשר למוצאו, הסגנון המוסיקלי שלו ומקום מגוריו. בעבר הרדיו השמיע בעיקר סגנון זמר עברי ופופ ומחו על כך שהרדיו ממומן מכספי הציבור ועל כן צריך להשמיע גם סגנונות מוסיקה אחרים כמו למשל מוסיקה מזרחית. הקהל הפעיל הוא בעצם הגורם לכך שבתוכניות הריאליטי יש ייצוג כה מגוון של סגנונות מוסיקה-כי הקהל בבית כה מגוון והוא זה שמשפיע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה